Verslag Lady’s Weekend

Twee weken geleden hadden onze dames van TWC Zevenbergen hun jaarlijkse Lady’s Weekend! Ondanks het feit dat de weergoden hen niet goed gezind waren (veel regen), hadden de dames een leuk en gezellig weekend. Jolanda van den Bosch schreef een verslag en Lenneke Derks maakte een mooie fotocollage.

Lady’s Weekend 2023 (1 & 2 april)

Mij werd gevraagd, nou ja gevraagd?? Ik was dit weekend het groentje, voor de eerste keer mee op ladiesweekend, dus dat betekent… een verslag maken van het weekend. Nu ben ik meer een prater dan een schrijver, maar ik ga mijn best doen!! Had er natuurlijk al het een en ander over gehoord, dus was benieuwd en had er veel zin in. De weergoden waren ons niet goed gestemd, maar dat mocht de pret niet drukken.

Zaterdag 1 april werden we om 08:15 verwacht bij Annie. Van daaruit vertrokken we met een camper en 2 auto’s naar Vlissingen, met de fietsen achter op de auto’s en camper. Op een grote parkeerplaats in Vlissingen starten we eerst met een kopje koffie of thee met wat lekkers erbij, dat stond al klaar in de camper. De tassen werden naar het hostel gebracht en een uurtje later konden we starten. De regen viel mee, wel aardig wat wind, maar we hadden twee geweldige koptrekkers, mag gezegd worden en genoemd… Angelique en Annie!

Na zo,n 35 km kwamen we in Arnemuiden, bij het vliegveld Midden-Zeeland, dat was ons lunchadres. Op de lunchkaart stonden heerlijke gerechten, vermeld met zeeuws brood. Wij vroegen aan de serveerster wat voor soort brood “Zeeuws” brood is, als antwoord kregen wij, nou lekker brood van de bakker. Wij wisten toen nog niet veel meer maar hebben er nog hartelijk om moeten lachen en dikwijls herhaald, Zeeuws brood van de bakker!!!

Na heerlijk onze buik vol te hebben gegeten gingen we onze weg weer vervolgen. Er stond immers 80 km op het programma. Het was intussen gaan regenen en het heeft verder heel de middag geregend. Maar dat heeft de pret niet mogen drukken, langs het strand gefietst, sommigen van ons kwamen bijna niet meer vooruit, moe, nat en wat een wind langst de kust. Maar we hebben het volbracht. Rond 16:00 uur kwamen we wel heel erg nat en onder het zand aan bij ons hostel. Fietsen naar binnen en wij naar onze kamers, stapel bedden, kijken waar wie ging slapen. Het was zo geregeld, wat zijn wij allemaal gemakkelijk. Toen eerst een lekkere warme douche voor iedereen, er werd wat afgeföhnd in onze kamer, we zagen er allemaal toppie uit. Toen naar de andere kamer want daar was wat meer plaats. Nou wat ik toen zag… Baly’s 43 (2 liter), rosé, blikjes drinken, chips, noten, paaseitjes. Wat hebben we zitten schransen, het was heerlijk , we waren hongerig na 83 km gefietst te hebben.

Rond 19;00 uur gingen we naar het restaurant wat al besproken was. We hoefden alleen maar over te steken. Een heel gezellig restaurant met prachtige muziek en heerlijk eten. Soepje vooraf met “zeeuws brood”, vlees of vis met frietjes en een heerlijk toetje, koffie of thee na, en was het nu Matcha of Sencha, nee zei Angela, doe mij maar groene thee, maar dat waren beiden groene thee. Toen terug naar ons hostel, nog wat gedronken met elkaar en dat was weer reuze gezellig. Moe maar voldaan gingen we ons mandje in, maar wat een gegiechel, we leken wel een stel pubers, maar uiteindelijk toch in slaap gevallen op de krakkemikkige stapelbedden. Gaat er midden in de nacht iemand naar de wc en doet per ongeluk het grote licht aan in de kamer, wij weer wakker, maar het licht werd niet uitgedaan!!! Nee, eerst plassen en daarna al het licht uit, wat hebben we er om moeten lachen Marja. De volgende ochtend kwamen we allemaal weer fris en uitgerust aan het  ontbijt. Was goed verzorgd en een dik uur later gingen we weer van start voor weer een mooie route van 60 km. Vandaag was het droog maar er stond een frisse wind, na zo’n 30 km kwamen we in Oostkapelle waar we heerlijk koffie of thee met wat lekkers hebben gedronken bij de “Babbelaar”. We moesten er even op wachten, ze waren net open en het personeel moest ook eerst nog warm draaien, leek het wel.

Even later vervolgden we weer onze weg, voor de laatste kilometers, het zonnetje kwam er af en toe bij en dat was heerlijk fietsen en het was een prachtige route. Rond 14:00 uur kwamen we aan in Vlissingen op de parkeerplaats waar Leo en Anita ons al stonden op te wachten met de camper. Leo had heerlijk broodjes gesmeerd en er was koffie en thee, zeer goed verzorgd!!

Nadat we voorzien waren gingen de fietsen weer achterop de auto,s en camper en reden we weer richting Zevenbergen. Rond 16;00 uur waren we weer waar we begonnen waren, bij Annie en Leo. Daar hebben we nog wat gedronken en druppelde de mannen binnen. Was nog erg gezellig. Ik denk dat het rond 17:30-18:00 uur was dat iedereen weer moe maar voldaan naar huis gingen.

Het Ladiesweekend zat er op. Wat een beleving voor mij en wat een gezelligheid onder mekaar. Hop naar 2024.